Meer Spiermassa – 10 tips die je nog niet kent

Je traint hard en je wil resultaat zien: meer spiermassa en kracht.

Dat kan alleen als je voeding goed is.


Wist je dat je spieren voor slechts 20% uit eiwit bestaan?
Meer spiermassa is niet een kwestie van alleen eiwitten.

Je voeding bepaalt uiteindelijk of je meer spiermassa erbij krijgt.
Je lijf bestaat feitelijk uit: eiwitten, koolhydraten, vet, vitamines, mineralen en vocht.

Goede voeding begint met een voedingsplan. MijnVoedingsplan.nl is specialist hierin.

Hier geef ik je alvast gratis tips.

 

Je spieren bestaan vooral uit vocht.

Meer dan 1,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht wordt niet meer opgenomen voor meer spiermassa. Dat geldt onder normale omstandigheden.
Dat is goed onderzocht in de wetenschap.

Neem je te veel eiwit in? Dan wordt het overtollige eiwit uitgescheiden via je nieren en kan er vet worden opgeslagen. Meestal bij je buik.

Meer spiermassa gaat dus niet om zo veel mogelijk eiwit nemen. Het gaat om de juiste balans.

 

Niet alleen eiwitten zorgen voor herstel.

Vocht en koolhydraten zijn ook nodig om goed te herstellen.

Een eiwitshake is uistekend na het trainen. Je hebt dan al eiwit en vocht.
Drink er 2 glazen vruchtensap of limo erbij en je hebt een goede herstelmaaltijd.

Wil je liever wat eten bij je eiwitshake? Een paar stukjes ontbijtkoek zijn dan ook ideaal erbij.

In het Resultaat Voedingsplan Meer Spiermassa geef ik je alle herstelmaaltijden die goed zijn. Ze zijn gebaseerd op jouw situatie en wat jij graat eet.

 

Wil je meer spiermassa zonder vet?

Neem dan 500 calorieën meer dan wat je normaal nodig zou hebben.

Ga je meer eten? Dan kom je meestal ook in vet aan.

Uitzonderingen zijn de ectomorfen (zoals ik). Dun zijn zit hardnekkig in je genen. Je hebt dan wel meer dan 500 extra calorieën nodig om aan te komen in lean spiermassa.

Hier kun je zien hoeveel jij nodig hebt.


Meer tips zien? Meld je dan aan voor de 10 tips die je nog niet kent over Meer Spiermassa. Je ziet het vanzelf als je naar beneden scrollt.

 

Geschreven door: Bob ter Haak - Oprichter MijnVoedingsplan.nl en rebelse sportdiëtist.

Deel dit bericht via

Gratis zien hoeveel eiwit, koolhydraat en vet ik nodig heb.

Hey!

Ik ben Bob, rebelse diëtist en heb een extra maag voor chocola.

Lange tijd voelde ik me totaal niet Bassie & Adriaan.
Ik liep mezelf constant voorbij en worstelde met mijn gewicht en energie.

Nu voel ik me zó veel gelukkiger... dan gun ik iedereen.
Dat is de reden dat ik dit platform heb opgericht.

Maar nog steeds voel ik me soms onzeker en maak geregeld fouten. 
Gelukkig maar, want ik ben niet perfect en dat hoeft ook niet :) 


Meer liefde en andere rare tips ontvangen?

Dat geef ik je graag als presentje voor je bezoek aan mijn site. Je ziet ze direct in je mail.











© 2019 - Alle rechten voorbehouden - MijnVoedingsplan.nl - Algemene voorwaarden  - Privacy verklaring - Website door PingOnline