Meer energie krijgen & afvallen: praktische tips

2018 - Afvallen lukt alleen als je voldoende energie hebt. Je voeding verbeteren geeft je meer energie. Daarnaast gaan deze praktische tips je ook meer energie geven.

Regelmaat

Je lichaam en geest vinden het fijn als ze weten waar ze aan toe zijn.
Voor de meeste mensen werkt het daarom goed als ze regelmaat hebben in hun leven. Op een vast tijdstip eten en naar bed. Of zet je telefoon uit ‘s avonds of bij dagjes weg.

Dat lijkt eng, maar 20 jaar geleden ging het nog prima. Als je je omgeving laat weten dat je dan je telefoon uit hebt staan, dan is er niets aan de hand.
Je telefoon uit op bepaalde tijden of dagen kan heerlijk zijn.
Welke voordelen zou het jou opleveren?


Taken combineren

Combineer taken om tijd te besparen en energie over te houden.

• Ga bijvoorbeeld sporten of wandelen met die vriend of vriendin waarmee je al zo lang wilde afspreken.
• Spring op de fiets of wandel voor die boodschap die je nog moest doen.
• Ontspan en let op je buikademhaling als je toch moet wachten. Het wachten lijkt daardoor korter te duren en je bent gezond bezig.

Online cursussen bekijken hierover >


Opruimen: ruimte creëren in je huis en hoofd

Chaos kan je goede voornemen bedreigen. Creëer dus zo veel mogelijk ruimte, zowel in huis als in je hoofd.
Een opgeruimde omgeving zorgt voor meer rust.
Bekijk ook eens je kledingkast, je abonnementen en je email-inbox. Hoe meer je hebt, hoe meer energie je erin moet steken om het overzicht te behouden.

Neem afstand van spullen die je echt niet meer gebruikt.
Een handige truc om voldaan afscheid te nemen is om spullen te bedanken voor hun dienst aan jou. Vervolgens leg je ze bij de spullen ‘Verkopen / weggeven / weg doen’.
Jij krijgt er meer overzicht en rust door en je houdt er wellicht nog een zakcentje aan over of maakt anderen er gelukkig mee. Het zal je veel opluchting geven.


Afwisseling en leuke dingen doen

Ben je een hele dag moe? Ga iets leuks doen wat weinig moeite kost. Eventjes wandelen is ook ideale afwisseling om meer energie te krijgen.

De oplossing als je moe bent, is niet alleen maar liggen. Je krijgt meer energie als je ook andere dingen gaat doen op die dag. Zoals: lezen, naar buiten gaan, een sportwedstrijd in de buurt bekijken, kletsen, internetten of een kleine taak in het huishouden doen. En had ik wandelen al genoemd? ;)

Geschreven door: Bob ter Haak - Oprichter MijnVoedingsplan.nl en rebelse sportdiëtist.

Deel dit bericht via

Gratis zien hoeveel eiwit, koolhydraat en vet ik nodig heb.

Hey!

Ik ben Bob, rebelse diëtist en heb een extra maag voor chocola.

Lange tijd voelde ik me totaal niet Bassie & Adriaan.
Ik liep mezelf constant voorbij en worstelde met mijn gewicht en energie.

Nu voel ik me zó veel gelukkiger... dan gun ik iedereen.
Dat is de reden dat ik dit platform heb opgericht.

Maar nog steeds voel ik me soms onzeker en maak geregeld fouten. 
Gelukkig maar, want ik ben niet perfect en dat hoeft ook niet :) 


Meer liefde en andere rare tips ontvangen?

Dat geef ik je graag als presentje voor je bezoek aan mijn site. Je ziet ze direct in je mail.











© 2019 - Alle rechten voorbehouden - MijnVoedingsplan.nl - Algemene voorwaarden  - Privacy verklaring - Website door PingOnline