Afvallen en uit eten gaan? Dat is mogelijk met deze 6 tips

2018 - Uit eten gaan tijdens het afvallen kan soms lastig zijn. Veel mensen zijn bang dat ze moeten afwijken van hun voedingsschema en dat ze het lastig vinden om weerstand te bieden tegen alle verleidingen op de menukaart. Met de volgende 6 tips maken wij het je iets gemakkelijker.


Resultaat halen met jouw voedingsplan >

1. Bekijk van tevoren de menukaart

Veel restaurants hebben hun menukaart op hun website staan. Dat is handig want op deze manier kun je alvast van tevoren nadenken over wat je wilt gaan eten. Staat er niets voor jou tussen? Misschien is het dan een goede optie om bij een ander restaurant te gaan eten.

2. Vermijd All You Can Eat Restaurants.

De naam zegt het eigenlijk al: je kunt zoveel eten als je wilt. Ook al ben je dat niet van plan, het is enorm moeilijk om nee te zeggen tegen nog zo’n lekker hapje wanneer je eigenlijk al voldoende hebt gegeten. Bespaar jezelf dit door deze restaurants te vermijden.

3. Geef je wensen door aan de bediening

Heb jij een lekker gerecht uitgekozen van de kaart maar wil je bijvoorbeeld toch liever een kleinere portie vlees of de friet vervangen door een extra portie groente? Vraag het gerust aan de bediening. Je betaalt immers voor het eten dus kleine veranderingen zouden geen probleem moeten zijn.

4. Probeer het aantal koolhydraten te beperken

Restaurants serveren vaak grote porties koolhydraten bij hun gerechten. Denk aan brood, friet, rijst, aardappels, etc. Probeer deze producten te vermijden door bijvoorbeeld vooraf geen brood te bestellen en door de aardappelen, rijst of pasta te vervangen door een extra portie groenten en als voorgerecht een soepje of salade te nemen (zonder brood). Pas ook op met (suikerrijke) toetjes. Wil je toch graag wat achteraf? Ga dan voor een lekker kopje thee of koffie.

5. Vermijd alcohol tijdens het eten

Veel mensen vinden het heerlijk om een biertje of een wijntje te drinken tijdens het eten. Helaas gaat afvallen en het drinken van alcohol niet samen door onder andere de vele calorieën die je hiermee binnen krijgt. Wil je toch heel graag de smaak van een wijntje of biertje bij het eten? Vraag dan de bediening voor een alcoholvrije variant. Echter is het beste natuurlijk om te gaan voor caloriearme dranken als Spa rood, Spa blauw, Rivella, Crystal Clear of een light variant.

6. Vraag of de sauzen apart geserveerd kunnen worden

Vaak worden de sauzen rijkelijk geserveerd over het gehele bord. Helaas zitten deze vaak vol suiker en vetten. Door te vragen of de saus apart geserveerd kan worden, heb jij zelf in de hand hoeveel je hiervan wilt gebruiken.

Uit eten gaan zal meestal minder gezond zijn dan wanneer je zelf kookt. Echter heb je grotendeels zelf in de hand hoe bont je het wilt maken wanneer je uit eten gaat, maar… vergeet ook niet te genieten. Loopt het etentje iets meer uit de hand dan je van tevoren gewild zou hebben? Geen paniek, wanneer je de dag erna gewoon weer de draad op pakt, is er niets aan de hand.

Resultaat halen met jouw voedingsplan >

 

Deel dit bericht via

Gratis zien hoeveel eiwit, koolhydraat en vet ik nodig heb.

Zelf worstelde ik jarenlang met mijn gewicht, energie en balans.
Nu ben ik in Nederland op een missie: wees wie je wilt zijn, doe wat je wilt doen en draag wat je wilt dragen.

Bob in cijfers:

  • 10 jaar ervaring als coach en expert in afvallen.
  • 1000+ mensen geholpen.
  • 2 hbo diploma’s: voeding en sporthogeschool.
  • 2 post-hbo diploma’s: psychologie en voeding bij sport.
  • 2 magen (1 extra maag voor chocola).

Meer liefde en andere rare tips ontvangen?

Dat geef ik je graag als presentje voor je bezoek aan mijn site. Je ziet ze direct in je mail.











© 2019 - Alle rechten voorbehouden - MijnVoedingsplan.nl - Algemene voorwaarden  - Privacy verklaring - Website door PingOnline