Eiwitrijke maaltijd: Couscous met groente en vis - Marit

2018 - Wanneer ik kijk naar de maaltijden van een gemiddelde krachtsporter, dan zit daar over het algemeen weinig variatie in en zie ik vooral magere kwark, shakes, repen en voor de warme maaltijd iets als kip met rijst (en soms wat groente). Een eenzijdige voeding wat mij betreft.

Dat moet toch ook anders kunnen? Jazeker! Er zijn véél meer opties voor jou als krachtsporter met de juiste voedingsstoffen. Niet alleen veel lekkerder, maar met een gevarieerd eetpatroon krijg je veel meer verschillende vitamines en mineralen binnen: ook nog gezonder dus!

Zó veel eiwit en calorieën heb jij nodig >

 
Nu is het belangrijk dat een maaltijd voor een krachtsporter voornamelijk bestaat uit eiwitten en koolhydraten, en bij voorkeur vetarm.
Let op: je lichaam kan zo’n 20-25 gram eiwit per maaltijd effectief opnemen. Meer dan 20-25 gram eiwit heeft weinig effect (en levert uiteindelijk vooral veel kcal). Je zit sneller aan je eiwitten dan je denkt, dat zie je goed terug in de maaltijden.

Hier een heerlijk recept voor jou met de juiste voedingswaarde. En ook nog eens eenvoudig klaar te maken.


Couscous met groente en vis

Benodigdheden (1 persoon):
100 gram (gerookte) makreel(filet)
75 gram couscous (onbereid)
1 el olijfolie
200 gram wokgroente

 

Eiwitrijke maaltijd: Couscous met groente en vis

 

Bereidingswijze

Makreel schoonmaken en in kleine stukjes verdelen. (Makreelfilet uit blik is ook een optie, kies dan wel ‘in water’ i.p.v. ‘in olie’). Bereid de couscous zoals op de verpakking staat.
Roerbak de wokgroente in 1 el olijfolie. Naar smaak kun je kruiden toevoegen zoals (fijngesneden) koriander. Vervolgens de couscous losroeren met een vork en toevoegen aan de wokgroente. Eventueel wat zout en peper toevoegen. De couscous met groente op een bord scheppen, en de stukjes makreel erover verdelen.

Voedingswaarde

Energie:         585 kcal
Eiwit:             26 gram
Koolhydraten: 62 gram
Vetten:          26 gram

 

Geschreven door: Marit van Overveld - Sportdiëtist

 

 

Deel dit bericht via

Gratis zien hoeveel eiwit, koolhydraat en vet ik nodig heb.

Hey!

Ik ben Bob, rebelse diëtist en heb een extra maag voor chocola.

Lange tijd voelde ik me totaal niet Bassie & Adriaan.
Ik liep mezelf constant voorbij en worstelde met mijn gewicht en energie.

Nu voel ik me zó veel gelukkiger... dan gun ik iedereen.
Dat is de reden dat ik dit platform heb opgericht.

Maar nog steeds voel ik me soms onzeker en maak geregeld fouten. 
Gelukkig maar, want ik ben niet perfect en dat hoeft ook niet :) 


Meer liefde en andere rare tips ontvangen?

Dat geef ik je graag als presentje voor je bezoek aan mijn site. Je ziet ze direct in je mail.











© 2019 - Alle rechten voorbehouden - MijnVoedingsplan.nl - Algemene voorwaarden  - Privacy verklaring - Website door PingOnline